dinsdag 22 januari 2013

gegroeid

Vandaag ben ik vrij doortastend verder gegaan met de doeken waar ik vorige week aan begonnen was.

Het is grappig zoals er iets ontstaat terwijl ik er eigenlijk nauwelijks over nadenk of al te nadrukkelijk mee bezig ben. We werken met een groepje vrouwen in het Wevehuis (buurthuis in Utrecht Oost), en je kunt je voorstellen dat er behoorlijk geanimeerd gepraat wordt, er komen heel wat onderwerpen langs. En toch staat dat het creatieproces niet in de weg. Integendeel, het zorgt er misschien wel voor dat ik niet verkramp, omdat ik ongedwongen bezig ben.

En dus was ik zelfs een beetje verrast aan het eind van de middag, toen ik keek wat ik nou eigenlijk had gedaan. Want ik vind dat er best mooie dingen zijn ontstaan! Veel sfeer, maar ook voldoende associaties. En goede ingrepen t.o.v. vorige week.


Klein dilemma: ik kan maar niet kiezen wat ik mooier vind: bovenstaande positie of 180 graden gedraaid, zoals hieronder. Volgens mij kan het allebei, voor beide schilderijen. Is dat goed, of betekent het dat ze nog niet af zijn?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten