dinsdag 2 april 2013

hergebruik

Vandaag heb ik weer eens geschilderd. Dat was alweer een tijdje geleden. De aanleiding was heel praktisch:

Bij het sorteren van al het werk waar ik over de jaren aan gewerkt heb, kwam ik nogal wat werk tegen dat ik nu zou betitelen als 'ondergrond'.

Zo ook deze rechts, uit maart 2008, het eerste jaar Beeldende Route. Opgezet in acrylverf met grote vormen en weinig verschillende kleuren, formaat 50x70 cm. De vormen zijn heel bepaald en laten weinig te fantaseren over. Er is geen 'escape'. En dat is niet fijn.

Inmiddels weet ik wel hoe ik dat moet aanpakken, dus ik ben gewoon begonnen en heb lekker de hele dag doorgewerkt. Op gegeven moment zaten een heleboel dingen wel goed, maar de onderkant -of liever gezegd het gedeelte dat uiteindelijk de onderkant zou worden'- zweefde nog, had geen houvast. Dus dat heb ik nog wit gemaakt , zodat er meer verbinding ontstaat. 


Nu vind ik dat sommige gedeelten nog wel erg wit zijn, met name het grote vlak in het midden rechts. Daar moet ik nog even naar kijken. Maar verder vind ik het wel geslaagd! De kleuren zijn lekker doorgewerkt, en de lijnen (O.I. inkt) voegen iets toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten