woensdag 14 oktober 2015

vervorming

Vandaag heeft Yvon het opdrachten-stokje tijdelijk overgenomen van Sjan. En ze heeft meteen een technisch pittige opdracht voor ons voorbereid.

We moesten wat (kopien van) foto's meebrengen met allerlei voorstellingen. En daarmee aan de slag. Dit was het stappenplan:
1. Selecteer een geschikte foto en breng daar een raster op aan met vierkantjes van ca 1 cm3.
2. Neem een flink tekenvel en breng daar evenveel horizontale en verticale lijnen op aan als op de foto. Maar deze lijnen mogen krom lopen en meer of minder ver uit elkaar lopen.
3. Neem de voorstelling van de foto vervolgens over op het tekenvel.
4. Maak er iets moois van :).

Aangezien mijn foto's op A4 formaat waren geprint, kun je je voorstellen dat dat een hele klus was! Flink veel vakjes.
Ik ben begonnen met een foto van een beeld dat ik ooit eens op de begraafplaats Cimetière du Père-Lachaise in Parijs heb gemaakt. Eerst de lijnen overgenomen en en daarna wat vlakken ingekleurd met acrylverf.
En daarna het zelfde gedaan voor een hele andere foto, ergens in de buurt van Reims genomen.

Tja, wat moet ik hier nou mee? Niet zoveel denk ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten