woensdag 18 mei 2016

weer twee

Ik heb de smaak van het aquarelleren te pakken. Het is bijna meditatief en ik vind het heerlijk dat je niet eindeloos kunt doorklooien. Niet goed? Gewoon opnieuw beginnen!

Vorige week was ik al aan onderstaande werk begonnen. Met als aanleiding een foto van een naakte vrouw, ooit uit een oude Snoecks gescheurd. Ik vond het een mooie foto, bijzondere compositie. Maar zoals men inmiddels van mij wel zal weten, is het niet mijn doel om de foto na te schilderen. Het is meer om vormen in mijn schilderijen te krijgen. En zodra ik wat vormen en compositie heb, laat ik de foto los en ga op intuitie verder.

Zo ook met de volgende foto:
Een luchtfoto met een mooi ritme. Ook weer prima te gebruiken als aanleiding. Maar ook niet meer dan dat :).





<= En hij kan ook nog op z'n kop (of was dit nou juist rechtop, ik weet het niet meer ...).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten