dinsdag 4 oktober 2011

een nieuw jaar, nieuwe inspiratie

Een nieuw cursusjaar.. en nieuwe inspiratie. Omdat er nog genoeg te leren valt, ga ik nog een keer het derde jaar van de Beeldende Route doen. De 1e en 2e les heb ik al gemist, maar dat is niet erg, vakantie had hogere prioriteit ;).

Weer terug van vakantie dus, heb ik veel materiaal om mee te werken. Hilco en ik zijn naar Jordaniƫ en naar Terschelling geweest, en van beide heb ik mooie beelden ter inspiratie. Terschelling is wat gemakkelijker te 'processen' dan Jordaniƫ, dus daar begin ik mee.

Een selectie van mooie foto's (al zeg ik het zelf), veel water en lucht, vergrijsde kleuren:


Ik ben gestart met schetsen, zoals altijd. Gevoel krijgen voor de vormen, verhoudingen, details. Ik heb gewerkt met aquarel en Oost-Indische inkt.


Uiteraard had Henny (docent) ook nog een inleiding, maar eerlijk gezegd heb ik daar niet zo heel veel van onthouden. Ik zat nog een beetje te wennen aan de nieuwe groep. Het ging over het werken in lagen, en een van de voorbeelden was de Tunisreise van Paul Klee en consorten. Altijd leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten