woensdag 30 mei 2012

takjes en wortels

Soms ben ik verrast door mijn eigen werk! In dit geval door foto's die ik gemaakt heb van takjes en wortels.

Het begon allemaal zo:
helaas hebben mijn (ooit zelf-gezaaide) lavendel-plantjes de strenge winter niet overleefd. Toen ik ze uit de grond trok, heb ik ze niet weggegooid. Ik vond de structuren zo mooi dat ik er 'iets' mee moest doen, al wist ik op dat moment nog niet wát dan.

Uiteindelijk heb ik ze op een maagdelijk wit vel papier gelegd en foto's gemaakt. En toen zag ik ook meteen wat me zo fascineerde: het heeft iets te maken met mijn tekeningen! Dikke en dunne lijnen, vloeiend en hoekig, vlakverdeling, etc. 

Ik heb met Adobe PS Lightroom de foto's bewerkt, uitgesneden, etc. Soms heel extreem, soms alleen maar wat vlekjes weggehaald. Uiteindelijk werd bijna elke foto een compositie. Soms ging het er gewoon om om het plantje te laten zien, soms ging het over de interactie tussen twee plantjes in het beeld. Of gewoon over lijnen.
Kortom, het werd een heel project ;). 

De foto's staan op Picasa. Een voorproefje: 


 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten