dinsdag 26 februari 2013

tussendoortje

Vanmiddag had ik niet zoveel tijd, en om dan helemaal die schilderspullen tevoorschijn te halen... Dus ik heb me beperkt tot O.I.-inkt, op glad schilderkarton (formaat 50x70 cm).

Met inkt begin ik gewoon altijd maar. Ik maak geen plan, ik zet gewoon wat op papier en dan reageer ik daar weer op.

Het zijn 2 heel verschillende dingen geworden. Van de rechter weet ik zeker dat ie nog niet af is (zowiezo moet het lijnenpatroon uitgebreid worden), bij de linker weet ik het nog niet. Wat betreft het lijnenpatroon heb ik eigenlijk spijt dat ik helemaal in de hoek ben begonnen, ik had daar beter nog een stukje wit kunnen laten.

Bij de linker heb ikzelf vooral de associatie van een leeuwenkop, maar anderen zien er meer een landschap in, of een grot of zo. Bij de rechter is nog minder te associĆ«ren.


In de rechter zit trouwens een stukje dat ik erg fascinerend vind: 
Het is net alsof er daar van alles uit de aarde omhoog is geborreld door de aardkorst heen. Of het is een stad die in brand staat. Of een explosie waarbij hele mensen en losse ledematen in de lucht geworpen worden.
Het punt waar het 'borrelt'  is ontstaan doordat ik een deel van de inkt weer van het gladde papier heb weggeveegd. Het trekt er namelijk niet helemaal in.




In mijn achterhoofd heb ik nog steeds dat ik iets met kale boomtakken wil doen, maar op de een of andere manier komt het er niet van en ontstaan er steeds andere dingen. Misschien moet ik echt weer gaan schetsen daarvoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten