woensdag 30 september 2015

landschap anders

Vandaag hebben we weer geëxperimenteerd aan de hand van een opdracht van Sjan.

Stap 1 van de opdracht: Teken één vel vol met lijnen, één vol met cirkels en één vol met vlakken. Scheur ze daarna aan stukken.

Ik heb vandaag met oliepastels gewerkt. Dat gaat snel, maar je kunt toch met kleur werken. Hieronder mijn vlakken, lijnen en cirkels. Ik had ze al gescheurd maar besloot toen toch nog een foto te maken :). Formaat ongeveer A3.


Stap 2: Neem een wat groter vel en teken daarop met lijnen wat elementen van een landschap. Leg er dan een paar gescheurde stukken op die passen bij een van de elementen. Maak er vervolgens een tekening/schilderij van door de stukken met elkaar te verbinden..

Nou, dat heb ik dus gedaan. Formaat ergens tussen A3 en A2 in. Gewerkt met oliepastel en daarna nog met acrylverf.


Tja,wat zal ik zeggen van het resultaat... Het is in elk geval iets geworden wat ik normaal nooit zou maken!Ik had een soort berglandschap in gedachten maar het werd meer een strand. Ook de kleuren zijn wel zoet voor mijn doen. Maar wat ik wel grappig vind: ondanks de rare overgangen en elementen, maak je het in je hoofd weer passend en tot een verhaal. Dat is de les van vandaag.
Verder vind ik de lucht wel heel grappig zo. Ik heb de sterke kleuren afgezwakt met witte acrylverf.

Opgewekt nog aan een tweede begonnen. Maar ik geloof niet dat dat er beter op wordt. Veel meer standaard. Wordt wel beter als ik er een stuk afsnijd en daarmee de horizon verleg :).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten