woensdag 13 oktober 2010

les 4 - voortborduren

Omdat er af en toe ook andere dingen 'moeten' (zoals een nieuwe deur plaatsen), heb ik vandaag weinig tijd aan mijn kunstprojectjes kunnen besteden. Helaas de inleiding van Henny gemist, maar ik heb gelukkig nog wel kans gezien om een paar schetsen te maken. Zwart/wit, maar wel een combinatie van stift met verf. En met in het achterhoofd steeds (een aspect uit) een sfeerfoto.

De eerste bijvoorbeeld is gebaseerd op een foto met wuivende grassen, met uiteraard de standaard-compositie:

Grappige aan deze is dat je 'm ook verticaal (portret) kunt houden, en dan ontstaat er een soort berglandschap. Dan is meteen ook de ruimte weg, maar komen de bergen juist op je af en voel je je ingesloten. 


Voor de schets rechts (combinatie van stift en acrylverf) ben ik uitgegaan van iets 'waterigs'. Voor het contrast vloeiend/scherp heb ik de stift lijnen met mijn linkerhand opgezet - dat wordt vanzelf al wat harkerig. Ik vind het contrast wel sterk werken.

De details in de derde (onderste) schets zijn geinspireerd op 'droedels'. Dat zijn die kleine tekeningetjes die je soms gedachteloos maakt als je aan het telefoneren bent en helaas soms ook tijdens een vergadering... Ook deze schets is een combinatie van verf en stiften van verschillende dikte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten