woensdag 2 februari 2011

les 17 - een trigger

Gera begint de les met 'opwarmertjes': een korte oefening om iedereen los te krijgen aan het begin van de dag. Het opwarmertje van vandaag was: maak een vorm/tekening met 3 meter ijzerdraad danwel tekenlijn. De pen mag niet van het papier komen.
Voor de tekeningen heb ik weer gewoon de omgeving gebruikt. Ik heb de jas weer op een kruk gegooid, en de draden van een telefoon aan een oplader nagetekend.
En dan krijg je zoiets:

Wederom ben ik (positief) verbaasd over mijn eigen tekeningen. Deze zijn best groot formaat, lengte ca 70 cm, en ik heb eigenlijk nauwelijks gekeken tijdens het schetsen, maar er zitten leuke dingen in.

Daarna ben ik weer de jas gaan schetsen. 
De vormen, de lijnen, de ruimte. In sommige schetsen gaat het meer om de vormen, in sommige meer om het hangende effect van de jas. De schets helemaal rechts hiernaast was groter, maar ik heb er een stuk afgehaald. De schets rechtsonder begon met alleen de bovenste helft, maar ik heb 'm ruimte gegeven door er een stuk aan te plakken.


Het was weer leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten