woensdag 25 mei 2011

les 30 - zomer

Conform de opdracht van vorige week, heb ik netjes een gedicht gezocht op internet, en zelfs een beetje geoefend in het hardop voordragen. Het was een gedicht van Neeltje Maria Min, en het heet 'Van deze plaats af kan ik alles horen'. Het gaat over een onzichtbaar kind, dat... - Nee, ik ga het ook niet uitleggen, dat is mijn interpretatie. Lees het zelf maar.

Ik heb vol verbazing geconstateerd dat mede-cursisten gedichtenbundels bij zich hadden - en die dus ook blijkbaar in huis hebben. Dat zou echt nooit bij me zijn opgekomen. Maar ik heb hele mooie gedichten uit die bundels gehoord! Vooral die van Vasalis. Alweer een ervaring rijker.

Ik ga weer vrolijk verder met mijn reis-aquarelletjes. Met een serie foto's van Vietnam. De 4 foto's hieronder zijn allemaal van Sapa, een berggebied in Noord-Vietnam. Het was slecht weer toen we daar waren, het was mistig, vochtig en koud.


De aquarel hieronder is een combinatie van pen en verf. Ik heb geprobeerd zo min mogelijk kleur te gebruiken, en alleen met tooncontrasten te werken. Qua compositie heb ik gewoon de foto's aan elkaar geplakt, en dat vind ik eigenlijk wel een goede combi. De sfeer in het werk is wel zoals ik het had willen hebben. De rechtse aquarel is ook een combinatie van wat elementen uit de foto's, maar dan wat vrijer.


De foto hieronder is genomen rond Hue, bij zonsondergang. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik van de aquarel moet vinden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten