dinsdag 13 december 2011

eronder


John Basquiat. Die schilder had John Sikking vandaag in de aanbieding. Ik had nog nooit van hem gehoord maar hij heeft indrukwekkende dingen gedaan in zijn korte leven. De betere versie van Herman Brood (qua beeldende kunst dan he). Junkie-style (en ook junkie-leven), rauw en direct, maar stiekem toch sophisticated . Helaas voortijdig gestorven aan het leven.
Ik ben vandaag na gaan denken over de achtergrond die mijn meesterwerk over Terschelling moet krijgen.Onlangs kwam ik een plattegrond van Utrecht-Oost tegen, en die wil ik wel graag gebruiken want ik vind 'm fascinerend. De dikke en dunne lijnen, de huizenblokken, de doodlopende straatjes, de grote en kleine structuren.
(1)
(2)
(3)
(4)
Dus ik ben maar eens met verf gaan experimenteren om die lijnen te gebruiken. Dikke laag verf opzetten op een droge ondergrond (1, 3&4) en dan erop krassen. Of zonder ondergrond op glad karton (2).
Dit zijn allemaal tussenstadia, er moeten nog meer lagen op. Nr 4 is overigens de volgende laag op (de helft van) nr 3 en dan weer weggekrast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten