dinsdag 24 juli 2012

voor ... en ... na

Vandaag ben ik verder gegaan met de canvassen van een paar weken terug.

Soms is een rigoreuze ingreep een goed idee, en zelfs de enige mogelijkheid als je echt vast zit. Zoals bij het werk hieronder, wat ik nogal suf vond - nadat ik er thuis een paar weken tegenaan had gekeken. Er móest iets gebeuren ;). En dat heeft goed uitgepakt. Het donkere vlak eronder speelt uiteindelijk goed mee in het geheel. Ik vind het wel een 'af' schilderij. Ben er erg gelukkig mee!

De situatie VOOR (links) en de situatie NA (rechts):


De verandering in het andere doek is wat minder rigoreus. Is ook nog niet klaar. Eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik er mee moet. Het beeld wordt nogal (te?) sterk bepaald door de horizon en de schuine lijnen.


PS nu ik nog eens naar de 'voor' kijkt, heeft die wel iets van de kop van een koe! Dat is wel verdwenen met al het geel... Wat je niet ziet op de foto is dat de verf heel pasteus op dit doek zit. Expres. In een volgend stadium eens kijken wat dat oplevert.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten