woensdag 30 april 2014

er zit muziek in

Vandaag wederom op muziek geschilderd.
Als uitgangspunt heb ik een beeld genomen dat ik bijna dagelijks zie, als ik langs de Tolsteeg- en Maliesingel fiets: de singel met de bomen en bootjes, en op de achtergrond de statige gebouwen. En dan ben ik altijd zo blij dat ik er vlakbij woon. Het is een beeld waar ik verknocht aan ben.

Met dat beeld in mijn hoofd, heb ik vandaag zes 'schets' schilderijen gemaakt. De muziek duurde gemiddeld zo'n 8-12 minuten, dus zo lang heb ik ook over de schetsen gedaan :).

Links: Kyrie Eleison - Rechts: Amy Winehouse
Links: Philip Glass - Rechts: Gloria Estefan, Cubaanse muziek
Links: Bach, Mattheus Passion - Rechts: K.D. Lang + George Michael

Ik vind het bijzonder hoe verschillend de werken weer geworden zijn. Bij de 1ste moest ik er nog een beetje inkomen, die is het minst subtiel en nog wat grof. Het kost altijd wat 'inspeeltijd' om los te komen. 

Met name nr 3 (midden, links) vind ik erg prettig. Heerlijke sfeer.

Door de muziek ga je minder nadenken, en meer doen. Het maakt dat je snel gaat werken, en dat kun je wel zien! Behoorlijke productiviteit, en tegelijkertijd vind ik ze geen van allen onder de maat, al kunnen sommigen nog wel een extra likje verf gebruiken. Zo vind ik nr 5 (links onder) nog wat rommelig aandoen, en denk ik dat het mooier zou zijn als de boom wat minder wild is. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten