woensdag 19 januari 2011

les 15 - blok 2 eindigt

Alweer de laatste les van blok 2, de laatste les begeleiding van John.

Smullen vandaag met de 'kunstenaars ter inspiratie'. Hieronder 3 werken van de Zhou Brothers. Sluit heel erg aan bij wat ik wil. Vooral de meest linkse en de middelste. Links vind ik de tweedeling heel mooi, en de combinatie van lijnen en vlakken. De middelste heeft heel veel sfeer, en mooie kleuren. Ook daar zorgen de lijnen voor het broodnodige contrast.
Hieronder ook nog het werk van 2 andere kunstenaars, te weten Larry Rivers (links) en Norbert Tadeusz. In het schilderij van Rivers zit veel suggestie, omdat veel wit is gemaakt/gelaten. Daardoor ontstaat ook een heldere compositie. Het werk van Tadeusz vind ik interessant omdat zoiets simpels als een envelop in een heel andere context als basis voor het schilderij is gebruikt.

Ik ben zelf verder gegaan met de ondergronden van gisteravond. Nieuwe lagen en patronen aangebracht.



En zoals wel vaker het geval is, ben ik dan een hele tijd lekker aan het kliederen totdat het moment komt dat er iets groots moet gebeuren, een statement. En dan weet ik het niet meer... In tegenstelling tot bij iets wat ik als een schets beschouw, durf ik bij deze 'echte' pogingen dan opeens niet meer. Gelukkig was toen de dag voorbij, haha.

Ben benieuwd wat volgende week gaat brengen. Dan krijgen we weer een docent met meer affiniteit met ruimtelijk werken (Gera van der Leun) en dus zowiezo een frisse blik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten