dinsdag 1 maart 2011

les 20 - herhalen is moeilijk

Ik merk het steeds weer: als ik probeer om mezelf  'na te doen', om zo een verbeterde versie van een werk te maken, wordt het er meestal niet beter op. Ook deze keer weet ik nog niet of het wel gaat werken.
Het blauwe schilderij van vorige keer stemde me hoopvol. Dus ik ben een beetje op hetzelfde concept doorgegaan: een oude ondergrond, vormen uit de jas, en dan maar aan de slag.

De ondergronden:


Stap 1: het resultaat van maandagavond (schildercursus bij John Sikking)


Stap 2: de details die ik vandaag heb toegevoegd.


Het linkse schilderij is nogal onrustig, een stel losse voorwerpen op een ondergrond, nog geen geheel. Maar de beweging vind ik wel prettig (ook al waren de meeste mede-cursisten het niet met me eens ;). De rechtse is wat monumentaler. Mooi kleuren, vind ik. Maar nog niet genoeg details, nog niet spannend genoeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten