woensdag 6 april 2011

les 25 - aquarel!

Ik kan me niet zoveel meer van de introductie van Kars herinneren vandaag. Ik heb me een beetje teveel geërgerd aan het feit dat hij wederom te laat was, terwijl ik zo mijn best doe om op tijd te zijn (en omdat de cursus om 9.30 uur begint...). Maar goed, dat heeft me er niet van weerhouden om wel naar de mooie dingen te kijken die hij had meegebracht, de werken hieronder zijn van (vlnr) Martin Assig, Martin Disler en Matthew Monahan:
De twee linkse werken zijn aquarels, het rechtse is een beeld van papier. Bijzonder dat je daar toch nog zo duidelijk een gezicht in ziet!

Ik ga vandaag aquarelleren! Dat heb ik eigenlijk nog nooit serieus gedaan. Ik heb mijn goedkoopste-van-het-goedkoopste aquareltubetjes tevoorschijn gehaald, die ik ooit eens voor de lol had aangeschaft, om te proberen en om wat kliederspullen voor mijn neefjes in huis te hebben - en stiekem ook omdat ik erg hebberig word als ik dat soort spullen zie liggen...

Om de techniek onder de knie te krijgen, ga ik de foto hiernaast, met 2 gezichten, naschilderen. Nou ja, naschilderen is het eigenlijk niet, het is wel mijn eigen interpretatie natuurlijk. Bovendien kán ik niet eens goed naschilderen!
Ik ben zeker blij met het resultaat. Ik vind het een goed begin.
Ik heb ze in de volgorde gemaakt zoals je hier ziet, van links naar rechts. In de laatste heb ik nog een extra figuurtje uit een andere foto verwerkt. Qua idee wel leuk, maar in deze context wat minder geslaagd, vind ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten