dinsdag 8 november 2011

klaar voor meer

Vandaag de laatste schetsdag, en de laatste les van Henny. Volgende keer ga ik de ideeën in verf uitwerken. Aquarel of acryl, of allebei. Of misschien wel pastel.
Maar vandaag heb ik nog even doorgezet met schetsen, en dat was maar goed ook, want er kwamen hele leuke dingen uit, vind ik zelf. Het wordt al aardig abstract maar met genoeg associatie-mogelijkheden. Uiteraard zijn sommige meer geslaagd dan anderen. Vlnr en van boven naar onder vind ik nr 1,2, 4, en 6 het beste, het minst bedacht.

 Voor de volledigheid noem ik ook nog de kunstenaars die Henny ons vandaag ter inspiratie aanbood. Hoewel ik dat altijd wel interessant vind, ben ik op dit moment erg met mijn eigen werk bezig, en ik heb niet zoveel ideeën van anderen nodig.

Het werk van Michael Borremans is erg populair in Amerika. Ik heb er al eerder iets over geschreven. Borremans' stijl doet nostalgisch aan, maar het is modern werk. Hij speelt met de verhoudingen. Je weet nooit precies waar je naar kijkt, ondanks de realistisch ogende schilderingen. 

Hannah van Bart (hieronder) kende ik nog niet. Ga ik wel onthouden omdat ik vooral de tekeningen van de (gekaderde) landschappen erg interessant en misschien ook wel bruikbaar vind.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten