zondag 27 november 2011

tekenstreken

Met de ´kwastjes´ zijn we een weekend naar ´Tekenstreken´ geweest, in Marienvelde in de Achterhoek. Een mooie boerderij in een landelijke omgeving  met een grote zolder waar we lekker hebben geschilderd. Nou ja, ´we´, meer 'ze';  ik ben maar één dagje geweest. Maar dat was ook de moeite waard.

We kregen van Marloes de opdracht: maak een schilderij a la Rothko met als uitgangspunt jezelf, je eigen leven, je eigen karakter.

En dit is het geworden (rechts, formaat ca 40x60):

Veel bruin/rode, warme tinten met hier en daar een afwijkend accent. Ik ga het niet verder uitleggen, dat kan ik niet eens.

Wel grappig: net als in mijn schetsen van de afgelopen weken, is er ook hier veel rust met een centrum waar het gebeurt, waar de spanning zit. Dat vind ik wel mooi.



En omdat zo'n Rothko veel wachten is totdat de laag droog is, heb ik ook nog maar een tweeluik gemaakt van Terschelling.

Op 2 kleine doekjes die ik nog had liggen er waar al wat verf op zat. De onderste was egaal middengrijs, de bovenste had al wat meer levendigheid. Het is nog niet 'mijn' Terschelling, de kleuren zijn nog veel te donker. Terschelling is ook veel transparanter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten