dinsdag 7 februari 2012

gemiddeld vooruitgang

Vandaag vrolijk verder gegaan waar ik vorige week gebleven was, de grote tekeningen met Oost-Indische inkt. Ik had mezelf een chinese kalligafeer-kwast en een kroontjespen met superdikke punt én inktreservoir cadeau gedaan, dus ik was er klaar voor. Zie hieronder het resultaat. Alles op formaat 70x100 cm gedaan.


Ik vind dat de gemiddelde kwaliteit omhoog gaat. De tekeningen linksboven en linksmidden zijn nagetekend van eerdere kleine schetsjes en dat zie je dan ook. Die zijn het minst krachtig, vind ik. Linksmidden heb ik naast met O.I.-inkt ook met witte verf gewerkt

In eerste instantie vond ik de tekeningen linksonder en rechtsboven het beste. Maar bij nader inzien is linksonder toch wel erg statisch, en ik raak erop uitgekeken. Rechtsboven blijft mooi.

Met de tekening rechtsmidden kon ik eerst helemaal niets, maar toen ik 'm omdraaide ontstond er een soort verhaaltje. Alsof er zich onder een afdakje een scene afspeelt. Daar zou ik nog meer mee kunnen. De tekening geeft ook genoeg ruimte om de omgeving erbij te betrekken. Rechtsonder beviel me eerst ook niet. Totdat ik de cirkel erover heen schilderde. Toen werd het een geheel.

Ik zou bijna vergeten dat we vandaag ook weer een 'opwarm' opdrachtje hebben gedaan. Het thema was 'hangen'. Ik heb mijn geliefde D80 (spiegelreflexcamera) en bijbehorende tas opgehangen, zodanig dat de lens net niet de grond raakte. Zodat je dus gaat bukken om te kijken of ie wel of niet de grond raakt - en dan heb je ook meteen een camerastandpunt dat anders is dan normaal. Het nodigt uit om 'rare' foto's te maken. Helaas heb ik hier dus zelf geen foto van kunnen maken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten