dinsdag 10 januari 2012

ik weet het niet

De dag begon vandaag met een diaserie van John met werken van Egon Schiele. Als je op Schiele zoekt op Internet, zie je met name expliciete vrouwelijke naakten, maar die liet hij dus juist niet zien. Het waren de steden, dorpjes en (cultuur)landschappen die we voorbij zagen komen.

Wat me opviel aan het werk waren de vuile kleuren, de 'geveegde' verf, en de witte accenten. Maar ondanks dat geveeg en troebel kleurgebruik, is het werk toch helder! Er zit nét genoeg contrast in, blijkbaar.

Ik heb vandaag weer verder gezocht naar de juiste ondergrond. Niet heel concreet allemaal. Wel mooie effecten met verschillende lagen, waardoor diepte ontstaat.


En ik heb nog een verf-schets gemaakt van de voorstelling. Wel lekker los, maar nog niet af (links).


Ik ben niet zo geïnspireerd op het moment. Het is net of ik het niet vlotgetrokken krijg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten